De eerste dagen - Reisverslag uit Schönbach, Duitsland van Roadtrippenoosteuropa - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Schönbach, Duitsland van Roadtrippenoosteuropa - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Astrid

24 Juli 2018 | Duitsland, Schönbach

Op zaterdagochtend in alle rust vertrokken vanuit Eindhoven. Rond de klok van 7.00 stapten we in de auto en reden op t gemak een gezellige eerste week met z'n tweetjes tegemoet. Vrijdagavond hadden op de valreep zich nog 2 lifters gemeld via blablaCars die we gingen ophalen in Dortmund. Ze reden met ons mee tot Dresden. Super toffe lui, hij was drumleraar en drummer in n rock band en zij was schrijfster voor een metallabel. Raakvlakken genoeg dus en genoeg gespreksstof om de uren te vullen.
Nadat we hen hadden gedropt in Dresden was het nog een klein uurtje naar de camping. We kwamen na wat boodschappen aan op camping Endler in Schönbach. Prima camping met fantastisch sanitair. Met onze caravan natuurlijk weer veel bekijks.
De eerste avond gingen we lekker op tijd slapen want we waren lekker moe. Met als gevolg dat we de eerste ochtend lekker op tijd wakker waren, Reinier de verse broodjes uit t dorp gehaald en ik de eitjes gekookt en de thee gezet!! Heerlijk ontbijten in de ochtend zon! Rond 10 uur vertrokken we richting Hinterhermsdorf om te wandelen naar Obere schleuse. Een geweldig mooie afdaling en vervolgens een grappige boottocht op de grens van Duitsland en Tsjechië. Maar na een prachtige afdaling volgt ook een pittige klim! 1,5 uur naar boven met paadjes en trapjes kostte heel wat zweet. Het laatste stuk liepen we met een gezellig Duits stel en verlichtten we elkaars trip naar boven waar de auto stond. Het was zwaar maar zeker de moeite waard. Omdat we zo op tijd vertrokken waren was nog maar vroeg in de middag. Bij de auto aten we de meegebrachte broodjes. En bepaalde dat we nog ff verder reden op zoek naar n mooi tochtje. We kwamen uit bij Pravcickà brána ..tenminste bij de parkeerplaats. .. Na parkeren werden we door n aardige dame n kant in gewezen en na n tijdje kregen we door dat t nog 3,5 km lopen was. En gedurende de Tour bleek het dus 3,5 km klimmen. Alleen maar omhoog!! Nog hoger en hoger. Maar na 1,5 uur stijgen verscheen daar de brug en bijbehorende restaurant/ cafe. Nu waren de laatste loodjes goed te doen, we roken de koele drankjes. Boven aangekomen bleek dat je entree moest betalen om in de horecagelegenheid te komen, maar al hadden ze 25 euro gevraagd, we moesten dat koele drankje hebben!! Gelukkig was t maar 3 euro en hadden we vrij snel n koud pilsje en n fanta. En die waren snel op..Ooh wat n dorst!!
Na even lekker trondgekeken te hebben begonne we aan de afdaling, en geloof t of niet afdalen is net zo vermoeiend als klimmen. Na een zware 3 kwartier waren we blij de auto te zien en waren de voetjes blij dat ze uit de schoenen mochten. Lekker terug naar de camping voor n dik verdiende borrel en n lekker bord pasta!! En de ogen vielen weer op tijd dicht hoor.. T was een heerlijk maar zwaar eerste dagje.